Home

Autonostalgia 2013 Fotorelacja

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z Autonostalgi 2013.Zdjęcia Maciek Fuliński{morfeo 25}

czytaj więcej...

Autonostalgia 2012

1-3 Czerwca w centrum Targowo-Kongresowym MT Polska odbyła się druga edycji targów zabytkowej motoryzacji Autonostalgia 2012. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: XXI Ogólnopolski Zlot FSOAK Toruń 2011

Za nami kolejny udany zlot! Tym razem miejscem na nasze spotkanie był Camping Tramp w Toruniu. Organizatorem zlotu był Czeczun i trzeba mu pogratulować bardzo dobrej organizacji. Pogoda w większości

czytaj więcej...

Fotorelacja: IX Rocznicowy Zlot FSOAK Tleń 2011

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć ze zlotu rocznicowego, który odbył się w Tleniu

czytaj więcej...
http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/7313571.jpg http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/487558233550P5206291.JPG http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/657332P6016394.JPG http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/631852P8144833.JPG http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/610169P8144837.JPG http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/524516PB065323.JPG http://www.fsoautoklub.pl/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/729701Zlot_Tlen_2011__83_.jpg
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Hamulce z poloneza trucka
Wpisany przez Serocki   
sobota, 18 stycznia 2014
Aby poprawić hamulce w polonezie możemy zastosować większe tarcze z wersji towarowej.
Do zmiany potrzebne nam są 2 elementy:
* płyta kotwiczna od poloneza trucka


* nowe większe tarcze (ja kupiłem zestaw Mikody nawiercany i nacinany)



Reszta elementów jest taka sama i nie wymaga wymiany. Oczywiście przy montażu nowych tarcz należy zmienić również klocki, ale to jest tak oczywiste, że nie wymaga tłumaczenia. Zmiana płyt kotwiczących nie jest trudna. Musimy porozkręcać wszystko po kolei. Jarzmo trzymające klocki, od płyty, następnie samą płytę od zwrotnicy. Aby wyjąć starą płytę, musimy odkręcić piastę.
Poziom skomplikowania nie jest duży i nie powinno nam to zająć dużo czasu.



Montaż nowych hamulców wymusza zastosowanie większych felgi minimum 14 cali.


Z moich obserwacji wynika, że montaż większych tarcz sprawia, że potrzeba mniej siły do wyhamowania auta. Tarcze nawiercane i nacinane są trochę głośniejsze niż zwykłe. Jest też jeden minus wizualny. Klocek nie jest na całej szerokości tarczy i zostaje nie wytarty kawałek, dobrze widoczny na zdjęciu powyżej.